fredag 7 oktober 2011

Omväxling.

Från landet med 15 hästar, till huvudstaden och storstan med 5 barn. För omväxlingens skull!
Igår började dagen ganska lugnt. Gick med hunden, läste klart boken... När klockan blev lite efter 14.00 gick jag ner till lokalen och till alla barnen. 16.15 hade alla barnen gått hem och jag och moster Caroline tog bilen till Värmdö och gick i affärer. Mys! Vi passade även på att höja myfaktorn och äte på thairesturang. Sishi för mig, och någon kycklinggryta för Caroline. Gott!
Sen blev det raka vägen hem, soffan, och sen säng.

Idag är det Fredag, och här sitter jag ensam med 5 barn vid köksbordet som lägger pärlplattor, gör armband, och leker med nycklar. Snart ska vi ta på oss och ge oss iväg till parken för att grilla.
är det kanske så här mitt liv kommer att bli, och se ut!? Är det barn jag ska hålla på med? Från dagisfröken i landskrona till dagmamma i stockholm.

Äsch, det var ju det här med att ta dagen som den kommer. Jag får se helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar