onsdag 26 oktober 2011

Kräksjukan.

Nej, det blev inte en dag tillsammans med Annika i Grevie idag! Fick ett meddelande precis när jag satt mig i bilen för att lämna gården, att stackars Annika drabbats av någon sorts kräkssjuka. Vi bestämde att det blev bäst att jag gör studiebesök en annan dag i stället. Så nästa vecka.... håller tummarna!
Istället blev det en städdag på Victorias rum, som jag och mamma tog på oss. Kläder sorterades, tvättades, vecks in, och vissa slängdes. Toaletten skurades och även där skedde en viss sortering. Allt plockades upp i från golvet, och allt ställdes i ordning. Nu kan alltså mamma och pappas gäster/vänner komma till helgen och slippa sova i ett... stökigt rum.
Efter det blev det en välförtjänt chailatte tillsammans med mamma och pappa som sällskap, och ett samtal med Carolin senare, slutade eftermiddagen med ett besök på Väla och IKEA med Carolin och Maggie. För mig blev det en present till Ida, för Carolin blev det lite mer, och för Maggie, en tröja :).

Nu zappas det på tvn med mamma, pappa och Sune mellan bonde söker fru, arga snickaren och rosabandet galan. Jag låter alltså dagen avslutas med en kopp te, och rosabandet galan att kolla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar