torsdag 27 oktober 2011

Torsdag.

Hösten börjar nu sakta och säkert smyga sig på, och idag har det enligt mig varit... brrr.... svin kallt!!! Men jag och mamma har kört på, och hunnit med en hel del. Vi har varit på tipen och slängt en massa saker, mamma hann med att vara på babysim med Maggie, medans jag tog en runda i stan. På vägen hem efter det, tog vi vägarna "förbi" till jyckebo för att hämta pappsen.
När vi kom hem passade vi på att ta en fika som bestod av en kopp te, och vars en välförtjänt tårtbit som pappa hade med sig från hundträningen.. Mums. För att minska det dåliga samvetet över tårtbiten så får vi hitta på en anledning för att med gottsamvete gå och lägga sig ikväll.... Just det! Fabian fyller ju 18 månader! Tack Fabian för det goda samvetet :)

Sen körde jag och mamma vidare till Hofterup där vi stannade till på Skånsk Ridsport och hittade jätte många och jätte fina saker!! Konstigt att man ALLTID gör det i ridsports butiker! Konstigt!
Men det blev bara vars ett vinter täcke till Svenne och Sune och foder till ponnysarna. Men jag hittade en JÄTTE JÄTTE fin säng till Sune!! Han önskar sig nog en sån i födelsedagspresent... men då får nog hans matte spara lite först, den var inte så billig nämligen!


Vi åkte vidare till "Lenas" ridportsbutik, som numera heter Rusch, och köpte ett back on track ryggbälte till pappa och mineraler till ponnysarna. Inget mer... suck!

Till sist åkte vi till Maxi i Lödde och handlade mat.
Nu har vi precis ätit, och nu är det lyxfällan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar