torsdag 6 oktober 2011

Väntan på vad?!

Här sitter jag nu i Stockholm hemma hos mina kusiner, har precis varit ute med deras hund, och min moster och barnen har precis gått utanför dörren för att tillbringa förmiddagen i skogen tillsammans med Mulle, i detta grå mulet väder som ser ut att börja gå till höst.
Är det såhär mitt liv ska fortsätta?! Att jag ska åka fram och tillbaka och hjälpa till där det behövs hjälp. Att bo hos alla andra och aldrig ha någon som jag kan kalla hem. Försöka hitta någon som kan ha hand om sune när jag ska åka iväg, och aldrig riktigt veta när det är min tur att "skaffa ett liv"!
Men betyder "att skaffa ett liv" att blir en Svensson?! Att hitta någonstans att bo, ha en 7-4 jobb och skaffa man, volvo, och barn! Jag är inte så säker på att det är ett sånt liv jag vill ha heller.

Jag trivs bra med hästarna. Att få vara ute och röra mig, att bo på gård, i hus, ett inte så inrutat liv, utan ta dagen som den kommer. Men ska amn bryta mönstert och ta steget till något annat!? Något HELT annat? men vad?

Men nu har jag en vecka här i Stockholm som jag ser lite som en semester. Vad som händer när jag kommer "hem" till Billeberga igen... det får vi se då!

Jag tar dagen som den kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar