torsdag 13 oktober 2011

Killar med högklackat.


Stockholm by night! Vilken kväll!
det började med att Johanna kom hit till mina kusiner, där vi sminkade och gjorde i ordning oss. Sedan tog vi tunnelbanan till brommaplan, käkade på McDonalds, och tog bussen till Ekerö. På bussen kom även "Råttan", eller Sofia som hon heter, och hennes kompis. Vi tog bussen hem till Angelica där hon och ett par adnra kompisar till henne och Sofia väntade.
... Kom precis på att för er som inte vet vilka dessa människor är, så jobbade Sofia och Angelica hemma hos fyrspannskusken Tomas Eriksson, och där igenom träffade jag och Johanna dem på tävlingar i sommras.

Det var 9, 18åriga Stockholmstjejer, jag och Johanna! Vilket svänggäng! Eller rättaresagt, vad galet!
Halv tolv, med folk som redan däckat, tog vi oss till bussen för att parta vidare inne i Stockholm. Men efter mycket om och men, och klockan redan 01.00, bestämde jag och Johanna oss för att krama om Sofia och Angelica och tacka för oss.
Johannas buss tillbaka till Uppsala gick 02.33, så där stod vi och fröööööööss. Eftersom att sista tunnelbanan gick vid ett, så var det bara för mig att också leta upp en buss. Och det gjorde jag! 02.33, gick även den. Så 03.04 tittade jag på klockan när jag gick in genom porten till trapphuset! God Natt!

Nu är det ny dag, och barnen är här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar