söndag 9 oktober 2011

Söndag.

Termometern visa 20 grader, solen skiner ute, hundarna utanför leker och skäller och luften är sådär härligt frisk! Jag gillar hösten när den visar sig såhär.
Denna Söndagen har inneburit en skön sovmorgon, då jag steg ur sängen och åt frukost vid 9 i morse. Nils, Jonas och Caroline åkte på fotbolls match, och Calle till badet med ett par kompisar. Kvar blev jag och hunden som tog en promenad i det härliga vädert. Sen tog jag tunnelbanan till Farstacentrum för att hoppas på att kunna stryka en del saker från min lista som måste inhandlas. En av sakerna var en doppresent till Hampus, som nu är struket från listan. Två saker återstår... Namngivningspresent till Maggie och kläder som jag kan ha på mig på hennes namngivning.
Jag passade även på att unna mig att slå mig ner på serveringen utanför Espressohouse, med en stor chailatte, och sitta och kolla på folk! Finns det något roligare!?

Nu är jag i lägenheten igen och väntar på att resten av familjen ska komma hem.
Nyss ringde det på dörren, och där i trapphuset stod det ett av Carolines dagbarn med hennes föräldrar som hade varit och plockat morötter, persilja och zucchini, och ville dela med sig av detta till oss. Gulligt!

Som det ser ut nu kommer det att bli en fortsatt lugn Söndag, men imorgon blir det fullrulle igen då alla dagbarn knackar på dörren vid 8. Härligt!
Det ända som saknas nu bara, är Sune! Min älskade, älskade hund. Som tur är vet jag att han har det bra, och leker så det ryker om det med syrran Selma, och får åka häst och vagn med Axel, men trots det finns där dock en saknad av honom! Även en annan fyrbent vän är såklart saknad! Dock lite större, ca 167 cm, och som får gå framför vagnen i stället för att åka med. Det är såklart Danilo jag pratar om!
Men om en vecka kommer jag hem, och då träffar jag dem båda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar